Rendelj tőlünk kritikát, fejlécet, blogajánlót, design átalakítást és még sok mást!

2014. március 17., hétfő

Kritika: Fall In Love With You

Boldog tavaszt kívánok mindenkinek! :P
Naa, ki vette észre, hogy nincs hétvége, de kritikát hoztam? :) Bizony, bizony, mostantól nem csak hétvégén, de hétköznap is hozom a véleményeimet. 
Jelenlegi alanyom nem más, mint Fanni és blogja! Lássuk...

Fanni Kmett: Fall In Love With You

FIGYELEM: Ez a kritika az én véleményem, nem az a szándékom vele, hogy valakit megbántsak. Ha mégis így történne, azt nagyon sajnálom. 

 Kinézet: A fejléceddel végül is semmi bajom sincs, kicsit pixeles, vagy nem is tudom, de nem rossz. Viszont a háttér miért szürke? Sehogy sem illik össze a két árnyalat. Én a helyedben egy halvány, világos barnás textúrát keresnék, hiszen a betűtípusok szintén barnák. Ha már itt tartunk; nekem túl egyszerűek. Szerintem valami vastagabb dőltbetűst kéne beállítani - ne túl díszeset, de ennél kicsit különlegesebbet -, nem pedig ezt a... már bocsi, semmilyent, mert ez unalmasnak tűnik, és az olvasó először körülnéz, mielőtt belevetné magát a történetedbe! Ha végigböngészve a modulokat csak ezt az egysíkú típust találja, máris megfontolja, beleolvasson-e a fejezetekbe, legalábbis szerintem. Szóval én ezt mindenképpen átállítanám, hiszen az ördög a részletekben rejlik! A chatet milyen megfontolásból állítottad kékre? Ezt azonnal felejtsd el. Hol találkozom még kékkel az oldalon? Sehol. Így a chat nem illik oda. Ha esetleg nem értesz hozzá, és nem tudod hogyan kell, akkor íme: belépsz a cbox honlapján. A fenti menüben kiválasztod a Look&Feel címszót. Itt pedig a Style presets-et. Innen Te magad is el tudod dönteni, melyik illik a bloghoz, kiválasztod - én a Classic Yellow-ot javaslom -, kapsz egy új kódot/vagy magától módosítja és tadamm! Kész is! A modulok úgy általában rendben vannak, a sorrend jó, bár nem értem, hogy a szereplőknek miért jött létre egy külön aloldal és miért vannak kint oldalt is. 
Összesen: 15/10 - a háttér és a betűtípusok egyszerűsége zavaró. Ezeken alakíts, és rendben lesz! :)

 Írás: Hopp, egy fanfiction. Semmi bajom sincs ezzel a műfajjal, persze, csak, ha valami egyedit alkotsz. Elsőre a történeted nem tűnt valami különlegesnek, Hát persze, a lánynak együtt kell dolgoznia a srácokkal. Izgultam azért, hogy legalább a megvalósítás és a fogalmazásmód legyen annyira jó, hogy az ember önkéntelenül klikkelgessen a folytatásra, de... nos, nem voltam lenyűgözve, ami azt illeti. Olyan... sablon. És tényleg nem megbántani szeretnélek, csakis segíteni! Szóval szerintem figyelj oda nagyon, nagyon minden rész megírásakor. Olvasd át többször, mielőtt felteszed, szerintem a hibák nagy részére rájössz majd magadtól is. Vesszőhibák - nos, ezeket a Word elvileg kijavítja. Nagyon fontos ez az írásjel, mint ahogy azt már számtalanszor hangsúlyoztam, hiszen valami borzalmasan "sótlan" és száraz nélküle egy történet. Nálad szerencsére nem ez a legnagyobb gond - bár itt-ott előfordul pontatlanság ezen a téren is. 
Ami a legjobban szúrta a szememet: 
  • Te egy történetet írsz - mintha könyvet írnál, vagy csak fogalmazást, ha az kevésbé ijesztő. Akkor mégis miért vannak beszúrva... száraz tények a szövegbe? Pl. a Prológusban csak úgy, random oda van írva a mentorok és a hozzájuk került versenyzők listája. Miért? Semmi értelme. Legalább foglald mondatba - én inkább felsorolnám a rész végén, vagy valami ilyesmi. 
  • Néha olyan kifejezéseket találok, amikről még soha nem hallottam - persze, ez lehet az én hiányosságom is, de szerintem másnak sem igazán tetszenek az ilyen szókapcsolatok, hogy "barátságokat alakítottak", "Ő irántuk mások az érzéseim" - simán csak irántuk. 
A legutóbbi részekre azt vettem észre, hogy határozottan fejlődtél, a részeid kellő hosszúságúak, és kellőképpen színessé teszed őket a képekkel, amiket közbeszúrsz. Az olvasóid nem panaszkodhatnak arra, hogy ritkán jön új rész, és ez is mindenképpen pozitívum. 
Ami viszont mindig ott lebegett a levegőben olvasás közben, az a hétköznapiság. Olyan, mintha ugyanazt a 1D-s, vagy nem is tudom még milyen bandás fanfic-et olvasnám újra, csak más szereplőkkel, más helyszínekkel. De ha szépen és színvonalasan folytatod, ez az érzés halványulni fog bennem  és mindenki másban is, hidd el! Fő a precizitás és igényesség, szerintem már ezzel is kiemelkedhetsz a tömegből!
Összesen: 15/9 - van még hova fejlődnöd, annak ellenére, hogy az írásod színvonala szerintem emelkedett az újabb fejezetekre.  Kíváncsi vagyok, mit hozol még ki ebből, mindenképpen arra törekedj, hogy NE olyan történeted legyen, mint több tucat másik fanfices bloggerinának! )


ÖSSZESÍTÉS: 30/19 

És még valami más: Melissa már nagyban dolgozik a tavaszi designon, ami - bíztosítalak benneteket - bámulatosan szép lesz! 
Végül egy kis önreklám: Egy blogom, a Here I Come valamilyen szinten újraindult, méghozzá blogmagazinként! Nézzetek be, iratkozzatok fel, ha van kedvetek! (link a címre kattintva)

Csók:                                         

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen.:) mindenképpen fogok változtatni, amint lesz időm:) <3

    VálaszTörlés